Pilates

 

Fit yaşa, hit ol!

Pilates bedenin dengeye kavuşmasına yardımcı olan ve omurgayı destekleyerek fiziksel yaşam fonksiyonun önemli yeri olan temel kaslar üzerine yoğunlaşmış bir egzersizdir.

Nefes alıp verme teknikleriyle desteklenir. Bu metot zihnin kaslar üzerindeki kullanımını desteklediği için contrology (kontrol bilimi) olarak adlandırılmatadır. 

Pilates; az sayıda tekrar, tam kontrol ve belirli bir düzen içinde uygulanmalıdır. Şu an hem İzmir’de hem de ülkemizde pek çok eğitmen tarafından rehabilitasyon sürecinin önemli bir parçası olarak kullanılmaktadır.

Pilatesin Prensipleri

Konsantrasyon: Uyum için doğru odak şarttır. 

Kontrol : İyi dinlenmiş bedenin hareketleri doğru yapmasıdır.

Merkezleme : Göbek, bel ve kalça çevresini maksimum uyum ve doğrulukta yöneterek merkezleme yapılmaldıır. Bu sayede üst bedenin stabilitesi rahat esnemeyi ve uzamayı sağlar. 

Akıcı hareket : Hareketlerin acele etmeksizin tek seferde yapılmasıdır.

Kesinlik : Hareketler karambole değil belirli bir düzen içinde yapılmalıdır.

Nefes : Derin nefes eşliğinde içerideki nefesin dışarı boşaltılmasıdır. Böylece kan temizlenmiş olur.

Sportin İzmir’e gelerek sizin de zihin ve beden kontrolünüzü yönetmesini istemez misiniz?